محمد آقاسی:

شبكه نمایش خانگی تمایل به ماهواره ها را كمتر كرده است

شبكه نمایش خانگی تمایل به ماهواره ها را كمتر كرده است ایرنا نوشت: دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: نظرسنجی ها نشان دادند که از زمان جان گرفتن نمایش خانگی تمایل به سمت ماهواره ها بسیار کمتر شده است و مردم به شبکه نمایش خانگی اقبال فراوانی نشان می دهند که می تواند فضای میانجی بین فضای تلویزیون و سینما باشد.


چهارمین نشست از گفت وگوهای راهبردی فرهنگستان هنر با سخنرانی محمد آقاسی دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی با مبحث شبکه نمایش خانگی در سالن گلستان هنر در فرهنگستان هنر برگزار گردید. محمد آقاسی دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، به تفاوت میان سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، بعنوان یک بازیگر میانجی اشاره نمود و اظهار داشت: نظرسنجی ها نشان دادند که از زمان جان گرفتن نمایش خانگی تمایل به سمت ماهواره ها بسیار کمتر شده است و این نقطه قُوّت است. ظهور VODها به ما تصریح کرد که پژوهش نماییم در دنیا چه اتفاقی درحال شکل گیری است. VODها با ترجمه ویدیوهای هنگام درخواست یعنی این که شما در هر زمان و در هر جایی که اراده کنید به این ابزار دسترسی دارید. این صنعتی بسیار بزرگ در دنیاست و از سال ۲۰۱۸ میلادی جزء چند صنعت پردرآمد دنیا به حساب می آید. بیشتر از نیمی از جمعیت جهان در این فضا حضور دارند و نتیجه همه زحمات در نمایش نامه ها و رمان ها و سینما و تئاتر و تلویزیون، در این VODها به معرض نمایش گذاشته می شود. این پژوهشگر با این مقدمه نظری بحث را در پژوهش خود به تفاوت میان سینما و تلویزیون و «شبکه نمایش خانگی»، بعنوان یک بازیگر میانجی بین آن دو، کشاند و اظهار داشت: نظرسنجی ها نشان دادند که از زمان جان گرفتن نمایش خانگی تمایل به سمت ماهواره ها بسیار کمتر شده است و این نقطه قُوّت است. ظهور VODها به ما تصریح کرد که پژوهش نماییم در دنیا چه اتفاقی درحال شکل گیری است. VODها با ترجمه «ویدئوهای هنگام درخواست» یعنی این که شما در هر زمان و در هر جایی که اراده کنید به این ابزار دسترسی دارید. این صنعتی بسیار بزرگ در دنیاست و از سال ۲۰۱۸م جزء چند صنعت پردرآمد دنیا به حساب می آید. بیشتر از نیمی از جمعیت جهان در این فضا حضور دارند و ماحصل تمامی زحمات در نمایش نامه ها و رمان ها و سینما و تئاتر و تلویزیون، در این VODها به معرض نمایش گذاشته می شود. مردم ایران ۱۱۲ دقیقه در روز تلویزیون تماشا می کنند این جامعه شناس به اهمیت لایه ها و به اصطلاح برگه های زرد صفحات مجازی در افکار عمومی مردم و نظرسنجی آنها در مورد گرایش به این فضا توجه داد و اظهار داشت: مطابق نظرسنجی ما در مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی، مردم ایران ۱۱۲ دقیقه در روز تلویزیون تماشا می کنند. این مدیر فرهنگی بعد از عرضه آمار تفصیلی در مورد وضعیت شبکه­ های نمایش خانگی در ایران و هم رفتار مخاطبان در رویارویی با محتوای عرضه شده از جانب این شبکه ها، در جمع بندی سخنان خود اظهار داشت: تغییر ذائقه هنری مردم خطری جدی است که اگر به اشتباه رخ دهد، سال ها باید زحمت کشید تا آنرا برگرداند. بعد از پژوهش متوجه شدیم که مردم به شبکه نمایش خانگی اقبال فراوانی نشان می دهند و این ظرفیت مهمی است که می تواند فضای میانجی بین فضای تلویزیون و سینما باشد. این مورد می تواند به آفرینش مخاطب جدید در نمایش خانگی منجر شود. این امر می طلبد که با آن برخورد منطقی و حقوقی شود و نگذاریم که احساسات حکمرانی کند. در این صورت است که می توانیم امیدوار باشیم اتفاقات خوبی در حوزه هنر می افتد. اگر سیاستی را در مقطعی از زمان طراحی می نماییم، نباید با تغییر دولت ها به آنها بی توجهی نماییم. ۵۸۵۸

1400/04/29
12:13:39
5.0 / 5
533
تگهای خبر: تئاتر , ترجمه , دانش , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی