ایران روی تابلوی بورس گردشگری آلمان

ایران روی تابلوی بورس گردشگری آلمان کارکادو: ایران بعد از غیبت یکساله در نمایشگاه های گردشگری که تحت تاثیر کرونا، مجازی برگزار شدند، اینک تصمیم گرفته در نمایشگاه مجازی ITB آلمان، معروف به بورس بین المللی گردشگری شرکت کند، اما نگرانی هایی از بابت کندی اینترنت وجود دارد.


ITB یا نمایشگاه گردشگری برلین که در سال ۲۰۲۰ به دنبال همه گیری ویروس کرونا تعطیل شد، تصمیم گرفته است در سال ۲۰۲۱ مجازی اجرا شود. این نمایشگاه که از سال ۱۹۶۶ درحال برگزاری بوده، به بورس بین المللی گردشگری مشهور است و از مهمترین رویدادهای گردشگری جهان به شمار می آید. سال ۲۰۱۹ حدود ۱۶۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند، برآورد شده بود ITB در سال ۲۰۲۰ حدود ۷ بیلیون یورو درآمد کسب کند.
نسخه مجازی و دیجیتالی نمایشگاه گردشگری و کنوانسیون برلین از ۹ تا ۱۲ مارس ۲۰۲۱ (۱۹ تا ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۹) برای اولین بار انجام خواهد شد. ایران نیز برای حضور مجازی در این نمایشگاه ثبت نام کرده است. هزینه شرکت در این نمایشگاه مجازی از ۸۰۰ تا ۲۵ هزار یورو تعیین شده است. بلیت های تکی برای هر رویداد با قیمت ارزان تر و دانشجویی نیز عرضه می شود.
ابراهیم پورفرج ـ رئیس جامعه تورگردانان ایران ـ که در مشارکت با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جامعه گردشگری الکترونیک، مسؤولیت حضور مجازی ایران را عهده دارد، در گفت و گو با ایسنا درباره ساز و کار تعیین شده و چگونگی حضور مجازی ایران در این رویداد مهم، توضیح داد: ما تحقیقات کاملی را برای چگونگی حضور در این نمایشگاه مجازی آغاز نموده ایم. ثبت نام اولیه در نمایشگاه انجام شده و منتظر اختتام تعطیلات سال نو میلادی هستیم تا هزینه حضور را پرداخت نماییم و ثبت نام تکمیل شود. تصمیم گرفتیم مشابه نمایشگاه فیزیکی، فضایی به نام ایران داشته باشیم تا سایر شرکت کنندگان در قالب غرفه ای به نام ایران، رایزنی ها و مذاکرات خودرا انجام دهند. فضای مجازی نمایشگاه محدودیتی برای شرکت کنندگان قائل نیست، بدین سبب ایران با هر تعداد آژانس متقاضی می تواند در ITB شرکت نماید.
وی ادامه داد: هزینه غرفه مجازی ایران در نمایشگاه ۲۰۲۱ آلمان ۲۰ هزار یورو است و هر شرکت کننده که بوسیله این غرفه در نمایشگاه شرکت کند، ۳۰۰ یورو پرداخت می کند و به همه فضاها و امکانات نمایشگاه دسترسی خواهد داشت، درحالی که کمترین هزینه حضور انفرادی یک توراپراتور در این نمایشگاه با امتیاز و امکانات محدود، ۸۰۰ یورو است.
پورفرج افزود: بیشتر کشورها در نمایشگاه آلمان غرفه دارند و مکان هر کشور یا مقصد در فضای مجازی مشخص شده است. ما هم باید غرفه مختص ایران را خریداری نماییم، وگرنه نمایشگاه اجازه حضور در قالب یک کشور را نمی دهد.
وی ادامه داد: لیست توراپراتورها و شرکتها در هر غرفه مشخص است، بازدیدکنندگان بعد از تهیه بلیت، می توانند وارد این محیط شوند، پروفایل شرکتها و کشورها را مشاهده کنند و طرف مذاکره خودرا انتخاب و آنلاین رایزنی کنند. علاوه بر این شرکت کنندگان در فضایی که خریده اند می توانند محتواهای تبلیغاتی خودرا در دسترس دیگر بازدیدکنندگان مجازی قرار دهند. همه اطلاعات با یک کلیک در دسترس خواهد بود.
او با اشاره به از دست رفتن فرصت حضور ایران در نمایشگاه مجازی WTM لندن ۲۰۲۰، اظهار نمود: نمایشگاه آلمان مهمترین رویداد بین المللی گردشگریست و حضور در آن برای ایران اهمیت زیادی دارد. جامعه تورگردانان سال قبل کمکی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای کارهای تبلیغاتی ایران دریافت کرده بود که تصمیم داشتیم تورآشناسازی را برای آژانس های کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی برگزاری نماییم اما وضعیت غیرقابل پیش بینی که ویروس کرونا بوجود آورده، ما را بر آن داشت فعلا آن برنامه را متوقف نماییم و کمک وزارتخانه را در نمایشگاه های بین المللی گردشگری صرف نماییم.
پورفرج اضافه کرد: آلمان، بازار قدیمی ایران است و از بین کشورهای اروپایی بیشترین توریست را در ایران دارد. ما حدود ۲۶ سال است که در نمایشگاه بین المللی گردشگری این کشور حضور داریم و اگر امسال غایب می شدیم از کشورهای دیگر خیلی عقب می افتادیم و بیشتر لطمه می دیدیم. با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد مذاکره شدیم تا در قالب غرفه ایران در نمایشگاه مجازی امسال حضور داشته باشیم و قرار شد جامعه گردشگری الکترونیک نیز باتوجه به تناسب محتوایی که با موضوع دارد و عضویت استارت آپ ها در آن، در این راه ما را همراهی کند.
وی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به نداشتن تجربه قبلی جهت شرکت در نمایشگاه های مجازی و ضعف ایران در تولید محتوای تبلیغاتی، آیا مشخص شده ایران در این غرفه مجازی چه محتوایی برای تبلیغ و معرفی عرضه می کند و نقش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این راه چیست؟ اظهار داشت: اساسا در نمایشگاه مجازی آلمان باید محتوای تصویری مثل فیلم و عکس پخش نماییم. تاکید ما روی محتواهایی به زبان های آلمان و انگلیسی است که در نمایشگاه های بعدی هم قابل استفاده باشد. به هر حال، روز شنبه جلسه ای خواهیم داشت تا نیازهای ایران در این نمایشگاه مجازی را مشخص نماییم و پس از اجماع، با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح خواهیم کرد تا مشخص شود آنها چه کمکی می توانند داشته باشند. لازم است تکلیفمان را مشخص نماییم و زمان کمی که تا بازگشایی نمایشگاه باقی مانده را درنظر بگیریم. اگر وزارت نتواند کمک نماید باید زودتر خودمان اقدام نماییم تا دستمان برای این نمایشگاه مجازی که تجربه نخست مان است، خالی نماند.
نایب رئیس هیات مدیره جامعه گردشگری الکترونیک افزود: در این تشکل ۱۸۰ استارت آپ عضو هستند، اساسا آنها در محتواسازی و اجرای ایده های نو می توانند کمک باشند. باید یک تیم تشکیل دهیم و کلیپ های خوبی برای ایران آماده نماییم. البته آژانس های گردشگری چنین محتواهایی از قبل ساخته اند و حتما در زمان نمایشگاه پخش می کنند. منظور ما از تولید محتواهای جدید، در نظر گرفتن مشخصات جدید یک نمایشگاه مجازی با بازدیدکنندگانی آنلاین است.
او علاوه بر تجربه مجازی این نمایشگاه، اختصاص فضایی از غرفه ایران به گردشگری سلامت را از تازه ترین اقدامات ایران در ITB ۲۰۲۱ ذکر کرد و اضافه کرد: یکی از بخش های ویژه نمایشگاه امسال آلمان، گردشگری سلامت است. می خواهیم در فضایی اختصاصی ظرفیت پزشکی و درمانی ایران را با انتخاب شعاری که روی قیمت پایین و کیفیت بالا تاکید دارد، به نمایش بگذاریم.
رئیس جامعه تورگردانان ایران در ادامه اظهار داشت: به هر حال این تجربه نخست ما است و حتما اشکالاتی خواهیم داشت ولی تلاش می نماییم با کمترین ضریب خطا پیش برویم. البته که این میان نگرانی هایی از بابت سرعت اینترنت داریم. در همین مدت که روابط گردشگری کشورها مجازی شده ما برای هر ارتباط کلی مشکل داریم و یک جلسه را بدون قطعی اینترنت نمی توانیم برگزار نماییم. از حالا نگرانیم اگر ۵۰ شرکت همزمان بخواهند در یک نمایشگاه آنلاین شوند یا کلیپ پخش کنند، چه مشکلاتی پیش خواهد آمد.
پورفرج افزود: یکی از تقاضاهای ما از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این است که با هماهنگی دولت و وزیر ارتباطات، دست کم برای دوره محدود نمایشگاه مجازی ITB اینترنت پرسرعت در اختیار آژانس های شرکت کننده این نماشگاه قرار دهند.




منبع:

1399/10/19
12:35:34
0.0 / 5
321
تگهای خبر: تبلیغات , تصویر , ثبت نام , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی