گاف های سریال های رمضان دیگر پنهان نمی مانند

گاف های سریال های رمضان دیگر پنهان نمی مانند به گزارش کارکادو الجزیره در گزارشی به بررسی خطاهای فاحش سریال های عرب زبان رمضانی پرداخته و آنها را نقد کرده است.


به گزارش کارکادو به نقل از ایسنا، الجزیره در این گزارش آورده است: «از زمانی که مردم در شبکه های اجتماعی تعاملی گسترده و بدون مرز دارند، دیگر هیچ خطایی از سریال های تلویزیونی از چشمشان دور نمی ماند و فقط کافی است تا یک اشتباه را یکی از مخاطبان نکته سنج سریال ببیند تا در کمتر از چند دقیقه خبر این خطا را بین المللی کند!
این روزها ماه مبارک رمضان رو به پایان است و سریال های رمضانی حدودا هر آنچه را در چنته داشتند برای مخاطبانشان رو کرده اند. حالا در فضای مجازی برای مخاطبان سریال ها و حتی کسانی که سریال ها را دنبال نکرده اند، فضایی فراخ برای نقد و گاهی تمسخر این سریال ها فراهم آمده است.»
در ادامه این گزارش به بعضی از اشتباهات سریال های عربی که اغلب به سبب بی دقتی سازندگان و شاید ساده انگاشتن مراحل تولید رخ داده، اشاره شده است:
در یکی از این سریال های رمضانی به نام «ضل راجل» یاسر جلال، بازیگر عرب زبان، در سکانسی گوشی موبایلش را برعکس در دست گرفته و از آن استفاده می کند!
در سریال دیگری به نام «ملوک الجدعنة» رئیس پلیس با چهار نشان بر لباسش ظاهر شده است؛ در حالیکه در حقیقت بالاترین رتبه باید سه نشان داشته باشد.
در سریال «هجمة مرتدة» یا «ضد حمله»، ساختمانی دیده می شود که در آن پوستری تبلیغاتی از بازی «پابجی» به چشم می خورد؛ این در حالیست که این سریال قصه ای در سال ۲۰۰۷ را روایت می کند و این بازی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ انتشار یافته است! همینطور در همین سریال یکی از بازیگران از تلفن همراهی استفاده می نماید که کاملا جدید است و در مقطع زمانی که قصه روایت می شود، اصلا تولید نشده است.
سفیدی بیش از اندازه دندان های بعضی از بازیگران و مغایرت ظاهرشان با نقشی که بازی می کنند هم انتقاد و تمسخر مخاطبان را برانگیخته است. آرایش کامل زنان بازیگر در هر شرایط و در هر نقشی که ظاهر شده اند، هم این روزها توسط کاربران عرب زبان مورد تمسخر واقع می شود.
در این میان سریال های رمضانی خطاهای ادبی هم داشته اند. برای مثال یک سریال عربی به صورت واضح از یک فیلم مشهور ایتالیایی به نام «ازدواج به سبک ایتالیایی» اقتباس شده است و این مورد در همه رسانه ها بازتاب داشته است اما تابحال سازندگان هیچ اشاره ای به این مسئله نکرده اند.
استفاده از یک بازیگر در دو نقش در یک سریال، یکی دیگر از موضوع هایی است که می تواند نشان از بی توجهی سازندگان نسبت به باورپذیر کردن سریال های درام نزد مخاطب باشد. برای مثال در سریال «اختیار ۲» بازیگری که در فصل اول حضور داشته است، در فصل دوم یک نقش دیگر را بر عهده گرفته و این در حالیست که دو فصل در یک بازه زمانی روایت شده و حتی بسیاری از صحنه های فصل اول در فصل جدید بازپخش می شود.
یکی دیگر از نمونه های بی توجهی به باورپذیر بودن درام ها، در ارتباط با سریالی جنایی است که بعد از به قتل رسیدن یک زن، پلیس به شوهرش اجازه می دهد در محلی که قتل انجام شده بماند و چند روز بعد با او تماس گرفته و از او می خواهد تا دست به چیزی نزند تا اثر انگشت متهم باقی بماند و آنها پس از چند روز برای تحقیق به خانه مقتول بیایند!




منبع:

1400/02/18
12:02:48
5.0 / 5
916
تگهای خبر: پوستر , تبلیغات , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی