مسابقه ای برای ارتقای دانش اقتصادی

مسابقه ای برای ارتقای دانش اقتصادی «کار و پله» مسابقه ای تلویزیونی است که با هدف ارتقای دانش اقتصادی مخاطبان ساخته شده است.


به گزارش کارکادو به نقل از خبر آنلاین، یوسف بچاری تهیه کننده مسابقه «کار و پله» درباره بعضی از خصوصیت های این مسابقه اظهار داشت: «کار و پله» در سطوح مختلفی طراحی شده است و شرکت کننده حین بازی در این مسابقه می تواند انتخاب نماید که سطح سوال در هر مرحله سخت تر شود یا خیر. یک خصوصیت مهم این مسابقه این است که در اکثر سوال ها، جواب غلط نداریم بلکه جواب های درستی داریم که انتخاب هر یک می تواند به مسیری منجر شود و شرکت کننده باید از میان چهار گزینه درستی که وجود دارد بهترین گزینه و مسیر را انتخاب نماید. بچاری ضمن اشاره به این نحوه بازی در مسابقه برای تصمیم گیری درباره بهترین گزینه اظهار داشت: ما ادعا داریم که این مسابقه منحصر به فرد است چون با سایر مسابقه های روتین متفاوت است و برای تمام مراحل و بخش های مختلف آن طراحی صورت گرفته است. وی درباره زمان طراحی و تولید مسابقه اظهار داشت: ما چند سالی درگیر این ایده بودیم و طراحی مسابقه در یک بازه پنج ماهه طول کشید. همینطور مسابقه به طراحی یک نرم افزار مخصوص به خود و بانک سوال نیاز داشت و در ادامه باید نسبت به گرافیک آن هم فکر می شد. بچاری همینطور درباره مجری مسابقه و اینکه چرا سمت چهره ها نرفته اند توضیح داد: سعید کرمی مجری این برنامه پیش از این در برنامه هایی در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا سابقه فعالیت داشته است و از منظر رسانه ای تجربه چنین حوزه ای را دارد. او خودش خبرنگار و برنامه ساز بوده است و برنامه هایی چون «نسیم دانش» را سال ها اجرا می کرده است. این تهیه کننده در ادامه ضمن اشاره به ساختار این مسابقه خاطرنشان کرد: مسابقات تلویزیونی نیاز به شکلی تغییر در ساختار و محتوای عرضه شده دارند. برای خیلی ها مفهوم مسابقه، برنامه «مسابقه هفته» منوچهر نوذری را تداعی می کند که آن هم اطلاعات عمومی بود و البته مسابقه هایی با محور اطلاعات عمومی در دهه های پیش ضروری بود که دسترسی مخاطب به اطلاعات عمومی و مطبوعات و دایره المعارف ها محدود بود. مسابقه هفته در آن زمان صرفاً سرگرمی نبود بلکه مرحوم منوچهر نوذری مسابقه ای را در ساده ترین شکل ممکن برای مخاطب عرضه می کرد. امروزه اما بیشتر مسابقه ها صرفاً به سرگرمی و اطلاعات عمومی منحصر شده است درحالیکه مخاطب دهه ۹۰ به شبکه های اجتماعی، اینترنت و سرچ گوگل دسترسی دارد. وی ضمن اشاره به رویکرد تخصصی شدن مسابقه ها خاطرنشان کرد: امروزه مسابقه های تلویزیونی باید هدفمند طراحی شوند و مسابقه های تخصصی و نیمه تخصصی می تواند کمک نماید که مخاطب روی یک حوزه مطالعاتی متمرکز شوند به صورت مثال وقتی درباره کارافرینی، کسب و کارهای نو و دانش اقتصاد سخن می گوییم میتوان با ایجاد سرگرمی و از راه برنامه سازی برای ارتقای دانش مخاطب کوشش کرد. مسابقه «کار و پله» به تهیه کنندگی یوسف بچاری و با اجرای سعید کرمی یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت ۱۵: ۳۰ از شبکه دو پخش می شود. ۵۸۵۸


منبع:

1399/12/25
13:22:15
0.0 / 5
188
تگهای خبر: دانش , طراحی , كسب و كار , گل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی