معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

هرجا جهادی عمل كردیم به نتیجه رسیدیم، در تولید و تحلیل اطلاعات ضعف داریم

هرجا جهادی عمل كردیم به نتیجه رسیدیم، در تولید و تحلیل اطلاعات ضعف داریم به گزارش كاركادو معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی امریكا ضد ایران، تصریح كرد: در طول چهار دهه گذشته، هر زمان جهادی عمل كردیم به اثر و نتیجه رسیدیم و هر جا از جهاد واقعی دور شدیم، گرفتار مضیقه شدیم. در جنگ اقتصادی آمریكا ضد ایران، با رفتار جهادی اساسا به پیروزی خواهیم رسید.


به گزارش كاركادو به نقل از ایسنا، محمد خدادی در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسری كشور كه امروز پنج شنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اضافه كرد: آنچه امروز دارد درباره كشور ما اتفاق می افتد بدترین مدل جنگی است كه می توان با یك كشور انجام داد. انواع و اقسام جنگ ها را با ایران انجام دادند و به نتیجه ای نرسیدند و حالا بدنبال جنگ روانی و رسانه ای هستند.
وی تصریح كرد: هیچ مدل تقابلی در دنیا - از مدلهای جنگی استراتژیكی، نظامی، سیاسی، اقتصادی تا تقابل فرهنگی، ترور، عملیات های ایضایی و نیابتی - وجود ندارد كه دنیا ضد ما به كار نگرفته باشد. تنها از حمله اتمی استفاده نكرده اند علت آن هم ظرفیت های ماست.
خدادی افزود: آنچه مقام معظم رهبری بر آن تاكید داشته اند و از آن بعنوان جنگ اراده ها یادكردند، بر مبنای واقعیات ایران و آمریكا بود و غفلتی كه آنها نسبت به ملت ایران در اعتقاد به جمهوری اسلامی و خون شهدایی دارند كه ضامن بقای نظام است. وی خاطرنشان كرد: آنها در جنگ روانی-رسانه ای بدنبال تضعیف اراده ملت ایران هستند تا افكار عمومی را مخدوش و اغتشاش را در فضای مجازی دنبال كنند.
وی ادامه داد: فضاسازی ها و دروغ پردازی های روزانه ترامپ ضد كشور ما برای ایران هراسی و پیشبرد اهداف خود در مبحث جنگ با ایران است؛ بنابراین جنگ اقتصادی و خود اقتصاد مبحث اول نیست، چون كه یك چهارم اقتصاد دنیا در اختیار آمریكا و سه چهارم آن در دست دیگر كشورهاست. ۱۴۰ كشور می خواهند با ما رابطه اقتصادی داشته باشند و تنها یك كشور نمی خواهد ونمی گذارد دیگر كشورها به اراده و برای منافع خود با ایران رابطه اقتصادی عادی داشته باشند و این كشور با راه انداختن جنگ رسانه ای ضد ما می خواهد به مقابله بپردازد.
خدادی با اشاره به اینكه تا زمانی كه جمهوری اسلامی بر مبانی اعتقادی و استقلال كشور پافشاری كند، تهدیدها و توطئه ها ادامه دارد، اظهار داشت: آنچه كه ایران را نگاه داشته اراده ای است كه برای حفظ استقلال كشور وجود دارد. اراده برگرفته از افكار آدم ها است و افكار هم منبعث از اندیشه ها است، و اندیشه ها از یقین آدمی شكل می گیرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه جنگ اصلی آمریكا و متحدانش با ایران، جنگ رسانه ای است، خطاب به حضار اظهار داشت: كار فعالان رسانه ای، شغلشان نیست بلكه تكلیفی است كه امروز، برای حفظ نظام و انقلاب بر عهده همه ماست. و انجام آن به سود استقلال، عزت و هویت خودتان است.
خدادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دنیای جدید ارتباطات در دنیا اظهار داشت: امروز قدرت اصلی در دنیا ارتباطات است. وقتی تحلیل و پردازش اطلاعات ارزش شود، تصمیم بر اساس اطلاعات هم ارزش خواهد بود. هر كشوری كه برتری قدرت اطلاعات داشته باشد، قدرت تصمیم گیری بالاتری هم دارد. قدرت اصلی دنیا قدرت اطلاعات است.
وی بیان كرد: ناتوانی در برقراری ارتباطات و اطلاعات باعث زوال قدرت هم می شود. ما اغلب در جریان تبادل اطلاعات خام فروش هستیم و توان تحلیل اطلاعات را نداریم، اطلاعات را تولید نمی نماییم، اما تحلیل و تبادل هم نداریم و استفاده هم نمی نماییم. در آموزش هم، مهارت تولید اطلاعات، دغدغه ما نیست. كوتاه نویسی و خلاصه نویسی جزو مهارت های آموزشی ما نیست.
به قول معاون مطبوعای وزیر ارشاد، در عصر تنوع رسانه، تكنولوژی قیمت خویش را از دست داده و امروز با تجمیع دستگاه ها روبرو می باشیم. تلفن همراه همه دستگاه ها را تجمیع كرده و در این حوزه رسانه ها باید به دنبال شریك سازی باشند.
وی اظهار داشت: آینده رسانه در دنیا وابسته به ظرفیت های تلفن همراه می باشد. حالا در استفاده از تلفن همراه، اولویت نخست دسترسی به اطلاعات و پردازش آن هاست. اما با نگاهی به استفاده از تلفن همراه مشخص می شود كه استفاده ما از این فضا در چه مواردی است. میزان استفاده كشورهای پیشرفته از تلفن همراه برای حضور در شبكه های اجتماعی ۱۶ درصد و میزان استفاده ما ۶۵ درصد است، در حالیكه در حوزه كاریابی استفاده ۵ درصدی از تلفن همراه داریم و میزان استفاده كشورهای توسعه یافته از آن ۴۵ درصد است.
خدادی با اشاره به اینكه متأسفانه فضای تولید، تبادل و پردازش اطلاعات در كشور ما ضعیف است، اظهار داشت: اطلاعات یعنی ساده سازی، مصداق سازی، دسته بندی و ریاضی كردن داده ها تا اینكه به تبیین، اقناع و درك متناسب با هدف تعیین شده برای مخاطب برسد. یكی از نیازهای اصلی در این حوزه شناخت مخاطب است. نخست باید مخاطبان مشخص و سپس نیازشناسی شوند و متناسب با نیاز آنها اطلاعات تولید و عرضه شوند تا آنچه را نمی دانند عرضه نماییم. ایجاد بستر تضارب آرا و خط دوسویه نیاز هر ارتباطی است تا سازنده و مؤثر باشد.



1398/04/28
11:29:09
5.0 / 5
4541
تگهای خبر: اهدا , دستگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی