جشنواره آیین نمایشی رضوی

جشنواره آیین نمایشی رضوی به گزارش كاركادو ششمین جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی از ۷ مرداد تا ۹ مرداد ماه در استان كهگیلویه و بویراحمد برپا گردید.


محمدعلی پیرسبزی، معاون هنری و سینمایی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینكه امسال ششمین سال برگزاری این جشنواره است، حدود ۳۵ اثر از ۱۲ استان كشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده كه از بین آنها ۸ اثر از استان های اصفهان، بوشهر، مركزی، هرمزگان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، استان مركزی و كهگیلویه و بویراحمد برگزیده شده اند.
وی با بیان اینكه "هر گروه روزی ۲ اجرا و در مجموع روزی ۱۶ اجرا خواهیم داشت" درباره ی محل اجرای نمایش ها افزود: با توجه به اینكه سالن های موجود در استان ظرفیت كافی را برای برگزاری یك جشنواره ملی نداشتند، اجرای نمایش را در ۴ محل پر رفت و آمد شهر به طور مثال پارك ها و فضای باز قرار دادیم تا بتوانیم پذیرای مخاطبین بیشتری باشد.
او از وحید لك، نادر برهانی مرند و سامان خلیلیان به عنوان داوران این دوره از جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی نام برد.
معاون هنری استان كهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینكه "در این دوره در كنار آیین های نمایشی، پرده خوانی و شبیه خوانی به جشنواره اضافه شده است" گفت: ما هر سال تنها آثاری در باب آیین های نمایشی از استان ها داشتیم اما امسال پرده خوانی و شبیه خوانی نیز اضافه شده است كه ۴ گروه در آن شركت كرده اند.
وی افزود: این جشنواره در زمینه های شبیه خوانی، پرده خوانی، نقالی و نمایش های آیینی آثاری را دریافت كرده است.
پیرسبزی درباره ی شبیه خوانی و موضوعات آن در این جشنواره گفت: شبیه خوانی هنری متفاوت از تعزیه خوانی است و فقط منتهی به شهادت نمی شود بلكه می تواند در زمینه هایی مثل قصه هایی در ارتباط با امام رضا(ع) یا معجزات امام رضا(ع) باشد.
معاون هنری استان كهگیلویه و بویر احمد به رشد گروه هایی كه در این جشنواره شركت كرده اند، اشاره كرد و تصریح كرد: با توجه به اینكه پنج دوره از جشنواره آیینی رضوی می گذرد، رشد گروه هایی كه در این جشنواره شركت كرده اند كاملا مشهود است و این نشان می دهد كه از یك مقبولیت نسبی بین هنرمندان برخوردار شده است. این جشنواره می تواند خیلی مناسب تر شود اگر خروجی جشنواره ها را به استان ها و شهرستان های دیگر هم ارسال كنیم كه امیدواریم در برنامه بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) قرار بگیرد.
وی در پایان با بیان اینكه اختتامیه ی این رویداد 10 مرداد ماه برگزار می شود، خاطرنشان كرد: امسال با توجه به اینكه یك اجرا از خروجی تئاتر رضوی به استان ما آمد، توقع هست كه خروجی همه ی جشنواره های هنری رضوی به استان های دیگر هم ارسال شود و یا در جشنواره های ملی دیگر مثل جشنواره فجر هم جایگاهی برای حضور و خروجی های این جشنواره اختصاص داده شود.
 

1396/05/07
14:39:01
5.0 / 5
5290
تگهای خبر: جشنواره , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی