مدیرعامل ایرانسل:

رسالت اپراتور دیجیتال، باز كردن فضا برای ایده هاست

رسالت اپراتور دیجیتال، باز كردن فضا برای ایده هاست به گزارش كاركادو مدیرعامل ایرانسل در مراسم پایانی «نخستین نوآوردگاه مركز نوآوری ایرانسل»، یكی از رسالت های ایرانسل بعنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران را «باز كردن فضا برای ایده های نو» دانست و با اشاره به تجربه‌ی موفق ایرانسل در سرمایه گذاری روی شركت اسنپ اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم به شكل گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران كمك نماییم.


به گزارش کارکادو به نقل از ایسنا، بنابراعلام روابط عمومی ایرانسل، مراسم پایانی «نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل» بعدازظهر یکشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و تعدادی از اعضای هیأت مدیره و معاونان ایرانسل، با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن همایش های ایستگاه نوآوری شریف برگزار گردید.
این نوآوردگاه (Startup Weekend)، توسط مجموعه‌ی «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با حضور ۱۰ تیم استارتاپی برگزار شده است. مجموعه‌ی ایرانسل لبز (Irancell Labs)، شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه‌ی دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکتهای فناور تأسیس شده است.
مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم طی سخنانی ضمن اشاره به اینکه ایرانسل در گذشته با عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران خطاب می شد و هم اکنون با عبور از آن مرحله، بعنوان «اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران» شناخته می شود، اظهار داشت: هدف ما این است که در مجموعه‌ی ایرانسل و کسب و کارهای پیرامونی، خدمات جدیدی را متناسب با سبک زندگی دیجیتال مشترکان ایرانسل، فراهم و رضایتمندی بیشتری را جلب نماییم.
عباسی آرند اضافه کرد: امروزه و با شیوع بیماری کرونا، نیاز جدی بشر به یک سری خدمات خاص، خیلی محسوس تر شده است. اگر زمانی از آموزش آنلاین یا دوراپزشکی صحبت می شد، کمتر کسی این حس را داشت که یک روز این خدمات، به نیاز جدی کشور و دنیا تبدیل شود؛ اما پدیده‌ی کرونا، تحول دیجیتال را تسریع کرد و سبب شد که خیلی از کشورها، فراتر از برنامه ریزی های قبلی، به فکر ایجاد و توسعه‌ی این خدمات بیافتند تا زمینه‌ی حضور کمتر مردم در مراکز تجمع فراهم گردد.
مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد: ما در ایرانسل از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا، با عنایت به بستر خوبی که پیشبینی شده بود، توانستیم دورکاری را به صورت حداکثری پیاده نماییم. در شش ماهه‌ی سال جاری بیشتر از ۸۵ درصد، رشد مصرف دیتا نسبت به سال قبل داشتیم و شبکه باید طبعاً پایدار باشد تا بتوان با وجود دورکاری، سطح کیفی خدمات را هم حفظ کرد.
وی ادامه داد: بعد از کرونا امکان دارد دیگر شاهد بازگشت به عقب نباشیم و لازم است که شرکتهای پیشرو، این خدمات را توسعه دهند و آمادگی ارائه‌ی خدمات جدید را هم داشته باشند.
عباسی آرند عنوان کرد: ایرانسل بر همین مبنا تلاش کرده مدلی را تعریف کند که ظرفیت های موجود در کشور را به خدمت بگیرد و قبلاً هم سرمایه گذاری در اسنپ، به درستی انجام شد و الان بیشتر از ۸۵ درصد سهم بازار در شهرهای مختلف ایران را در دست دارد و توانسته است دغدغه‌ی حوزه‌ی حمل و نقل شهری را برطرف کند. امیدواریم بتوانیم به شکل گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران کمک نماییم.
وی ضمن اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری ایرانسل اظهار داشت: در ایرانسل احساس کردیم این رسالت ماست تا بعنوان اپراتور دیجیتال، فضا را برای کسانی که ایده ای دارند، باز نماییم.
مدیرعامل ایرانسل اضافه کرد: هدف گذاری انجام شده برای این مرکز، این است که هم، در حوزه‌ی نیازمندی های خود ایرانسل و بومی سازی آن فعالیت نموده و چالش های داخلی را حل کند و هم، بخشی برای ایجاد کسب و کار جدید و توسعه‌ی اشتغال در کنار کسب و کار ایرانسل ایجاد نماید.
وی با اظهار خرسندی و تشکر از حمایت های انجام شده از کسب وکارهای نوپا توسط دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیشرو بودن حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات با همت مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابراز امیدواری کرد با پشتیبانی از پرورش ایده های جدید و سرمایه گذاری روی آنها در جهت شکل دهی به کسب و کارهای نوپا و عرضه خدمات جدید و کمک به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، گام برداشته شود.
در این مراسم همینطور دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل، ضمن سپاس از حمایت های مدیرعامل و هیأت مدیره‌ی ایرانسل، با ذکر تاریخچه ای از شکل گیری مرکز نوآوری ایرانسل، گفت با عنایت به نقش و جایگاه نوآوری در ایرانسل، با هدف استفاده از ظرفیت تیم های استارتاپی خلاق داخلی، از سال گذشته، مرکز نوآوری ایرانسل ذیل مجموعه‌ی ایرانسل لبز تشکیل شده و طراحی آن هم با معماری مبتنی بر استراتژی «نوآوری باز» انجام شده است.
او همینطور فرآیند جذب و حضور استارتاپ ها را شرح داد و به گفته‌ی وی، بعد از مرحله‌ی داوری، تیم های برگزیده وارد مرحله‌ی پیش شتاب دهی و شتاب دهی می شوند و بعد از ارزیابی نهایی، تیم های برتر تحت حمایت شرکت ویستا، بعنوان مجموعه‌ی سرمایه گذار ایرانسل قرار می گیرند.
اولین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه، در «شتاب دهنده‌ی کهکشان» این مرکز، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردید و ۱۰ تیم استارتاپیِ شرکت کننده که بعد از ثبت نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.
در مراسم پایانی این نوآوردگاه، تیم های استارتاپی، ایده‌ی خویش را در حضور داوران مطرح نمودند و به پرسش های آنان پاسخ دادند. اسامی تیم های برگزیده، فردا دوشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹، در وبسایت ایرانسل لبز به نشانی labs.irancell.ir اعلام خواهد شد.
بعد از آخر این مراسم، مدیرعامل ایرانسل در محل مرکز نوآوری ایرانسل واقع در ایستگاه نوآوری شریف حضور یافت و به پرسش های تنی چند از خبرنگاران حاضر در این مرکز پاسخ گفت.




منبع:

1399/08/19
14:48:50
5.0 / 5
1278
تگهای خبر: ارزیابی , ثبت نام , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی