دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی  با رئیس و اعضای شورای ایدئولوژی اسلامی پاكستان

دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی  با رئیس و اعضای شورای ایدئولوژی اسلامی پاكستان به گزارش كاركادو دكتر محمد حسین مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی كه برای دیدار و رایزنی با مراكز علمی، دانشگاهی و دینی پاكستان به این كشور سفر كرده است در روز نخست سفر خود دیدارهای مجزایی با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد و همینطور پروفسور قبله صادق ایاز رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاكستان داشت.


به گزارش كاركادو به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه دیدارهای خود در مسافرت به پاكستان با "پروفسور قبله صادق ایاز" رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاكستان و اعضای این شورا دیدار و گفتگو كردند.
در این دیدار كه "محمدرضا كاكا" رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد هم حضور داشت، پرفسور قبله ایاز ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار داشت: بخش پژوهش شورای ایدیولوژی اسلامی مركزی است كه هر مسئله ای را از منظر همه مذاهب می بیند و مورد بررسی قرار می دهد و دانشگاه مذاهب اسلامی در این بعد می تواند كمك نماید.
همینطور وی با استقبال از مجله علمی فقه مقارن و مجله انگلیسی دانشگاه مذاهب اسلامی جهت همكاری و عضویت در هئیت تحریریه این مجلات اعلام آمادگی كرد.
مختاری هم در این دیدار ضمن تبیین اهداف و رسالت های آن دانشگاه مذاهب اسلامی بخصوص در مقابله با اندیشه های افراطی تصریح كرد.

وی ضمن موثر خواندن "همایش شریعت و قانون گذاری" كه به همت شورای ایدئولوژیك در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار گردید، اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی آماده است تجربه علمی خویش را با شورای ایدئولوژیك پاكستان درمیان بگذارد و از تجربیات این شورا هم استفاده نماید.
در این دیدار دو طرف بر برگزاری نشست های علمی مشترك، فرصت های مطالعاتی، همایش ها و پژوهش های مشترك و استفاده از تجربیات دو كشور در بحث قانون گذاری با عنایت به این كه دو كشور از ظرفیت همه مذاهب بهره می برند، تاكید نمودند.

در ادامه این دیدار "پروفسور قبله صادق ایاز" رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاكستان در دیدار دكتر مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد با اهدای هدایا از فعالیت های تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی و دكتر مختاری قدردانی نمود.

سال قبل همایش مشترك ایران و پاكستان با مبحث «شریعت اسلامی و قانون گذاری در دنیای مدرن» با حضور رئیس و اعضای این شورا و به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد.
شورای ایدئولوژی اسلامی پاكستان نهادی قانونی و رسمی است كه بر تدوین و تصویب قوانین در مجالس این كشور مطابق با قرآن و سنت نظارت دارد.



1398/06/21
12:59:37
5.0 / 5
4109
تگهای خبر: اهدا , سفر , فرهنگ , گل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی