هدیه ای ویژه به روستاهای پاك

هدیه ای ویژه به روستاهای پاك به گزارش كاركادو، به نقل از ایسنا معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: هر روستایی كه عاری از اعتیاد، بیكاری و طلاق باشد بلافاصله مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان هدیه به حساب روستا واریز می گردد.


سید جواد حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد كه در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از دهیاران روستاها و مسئولان برگزار شد، با بیان اینكه این روستاها به نام روستاهای پاك نام‌گذاری شده‌اند، اظهار كرد: دهیاران و اعضا شوراها در روستاها باید در این خصوص تلاش كنند.
 
وی با بیان اینكه امروزه جمهوری اسلامی ایران كه 40 سال از عمر آن می‌گذرد موفقیت‌های متعددی در عرصه‌های گوناگون به دست آورده است، افزود: در عرصه سیاسی امروز یكی از موفق‌ترین كشورهای دنیا هستیم.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با اعلام اینكه در سیاست داخلی امروز احزاب‌های بسیاری با سلیقه‌های مختلف فعال هستند افزود: در استان خراسان 53 حزب رسمی پروانه دار فعالیت دارند و 110 حزب دیگر تقاضای مجوز كرده‌اند كه در حال بررسی هستیم.
 
وی با بیان اینكه در این دولت خانه احزاب احیاء شد و استان خراسان اولین استانی بود كه خانه احزاب را راه‌اندازی كرد تا از این طریق بتوانیم به احزاب و جریان‌های سیاسی میدان فعالیت قانونمند دهیم، بیان كرد: در سیاست خارجی وضعیت بسیار مناسبی داریم به‌طوری‌كه امروزه جهان پذیرفته كه بسیاری از مشكلات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بدون حضور جمهوری اسلامی قابلیت حل و فصل ندارد.
 
حسینی با اشاره به اینكه برای ما افتخار است كه طولانی‌ترین مذاكرات دیپلماسی قرن با موضوع هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران رغم می‌خورد، اظهار كرد: 22 ماه شش قدرت برتر دنیا در سطح وزیر خارجه در یك طرف و در سمت دیگر جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت می‌شناسند.
 
وی افزود: اگر شش قدرت دنیا كه بیش از 95 درصد قدرت جهان را تشكیل می‌دهند یك‌طرف و ایران در سطح وزیر خارجه در طرف دیگر قرار می‌گیرد گیرند نشان دهنده جایگاه ارتفاع یافته سیاست و قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران در سطح نظام بین‌المللی است.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینكه با وجود این دستاوردها اما برخی مواقع منافع ملی را خوب نمی‌شناسیم و برخی مؤلفه‌های قدرت را در برابر یكدیگر قرار می‌دهیم، اظهار كرد: برخی می‌گویند قدرتی كه در مذاكرات به دست آورده‌ایم به قدرت دفاعی، جنگ، ایثارگری، مقاومت و شهدا مربوط می‌شود.
 
وی با اشاره به اینكه با این سخنان می‌خواهند بگویند این‌ها در تضاد با قدرت دیپلماسی هستند در صورتی كه این‌گونه نیست، افزود: به‌رغم اینكه دیپلمات فقط باید حرف بزند اما ضریب نفوذ زبان زبانی بالا می‌رود كه در پشت آن قدرت مقاومت قوی را داشته باشید.
 
حسینی افزود: بدون شك سردار سلیمانی، قدرت دفاعی و نظامی، شهدا و رزمندگان پشتوانه كشور هستند اما همین قدرت پشتوانه را می‌شود با زبان دیپلماسی غیر خردمندانه بر باد داد و یا به نتیجه رساند.
 
وی با بیان اینكه مذاكره توان دیپلماسی است كه می‌تواند به صورت خردمندانه قدرت واقعی یك كشور را درصحنه بین‌المللی بگستراند، بیان كرد: نباید این‌ها در برابر یكدیگر قرار داد.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با تأكید براینكه بعد از انقلاب قدرت نظامی و شهدای ما همیشه بودند اما نتوانستند در دیپلماسی از این قدرت به‌خوبی استفاده كنند، عنوان كرد: امروز به‌جای رسیده‌ایم اگر یك نیروی سیاسی رادیكال غیر سیاست ورزی مثل ترامپ رئیس جمهور آمریكا می‌شود به‌رغم اینكه در شعارهای خود به برجام و دیپلماسی ایران تاخت اما در عمل نمی‌تواند این قاعده را بدون هزینه به هم بریزد.
 
وی با اشاره به اینكه اكنون قدرت دیپلماسی و مقاومت كار را به‌جایی رسانده كه به‌راحتی نمی‌تواند زیر میز بزند هرچند دوست دارد این كار را انجام دهد، اظهار كرد: هرچند اعتمادی به‌نظام سلطه نداریم اما با قدرت خود مجبور كردیم مائده‌ای را امضاء كند كه به نفع نا است.
 
حسینی با بیان اینكه در قبل با دیپلماسی ناقص اجماع جهانی برعلیه ما ایجاد كرد اما اكنون این اجماع جهانی برعلیه خودش ایجاد شده است، اظهار كرد: اكنون در شرایطی هستیم اگر برجام را برهم بزنند آن‌ها رسوا خواهند شد و این نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با اعلام اینكه ركن اساسی این قدرت خط مقاومت، سپاه، بسیج، قدرت موشكی، تسلیحاتی، دفاع مقدس، ایمان، رهبری نظام،  اعتقادات، مكتب و اندیشه ما است، به وضعیت اجتماعی كشور اشاره كرد و افزود: در این دولت طرح تقسیم‌كار پیرامون كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی جمع‌بندی گردید.
 
حسینی با اشاره به اینكه حركت‌های ما باید تكاملی باشد، اظهار كرد: انتظار مردم از دولت بعد از آقای روحانی این هست كه باید قوی‌تر از این دولت عمل كند و گرنه انتظارات را برآورده نكرده است.
 
اجرای 84 پروژه برای كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی
 
وی در ادامه گفت: در استان خراسان رضوی 84 پروژه در قالب طرح تقسیم‌كار ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ریزی و اجراشده و اجرای كامل این  84 پروژه، امكان جذب 400 میلیارد ریال دیگر را  فراهم خواهد ساخت.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی همچنین با اشاره به اینكه در مسائل فرهنگی معتقدیم انقلاب اسلامی منبع و منشاء تولید فضیلت‌های فرهنگی در جهان است، افزود: اساس این راه اعتقادات و ایدئولوژی انقلاب اسلامی هست كه نماد آن بارگاه منور رضوی است.
 
وی با اشاره به اینكه امروز به لحاظ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران الهام‌بخش است، به وضعیت امنیتی اشاره كرد و گفت: اگر امروز اطراف ما را دشمنان گرفته‌اند به خاطر انقلاب اسلامی است.
 
حسینی با اعلام اینكه هرچند داعش، تكفیری، طالبان، شیخ‌نشین‌های وابسته به آن‌ها و صهیونیست در تلاش هستند اعتقادت اسلامی كه در جمهوری اسلامی متجلی هست را متزلزل كنند اما امروزه یكی از امن‌ترین كشورهای دنیا هستیم، بیان كرد: داعش بیش از هر جایی جمهوری اسلامی ایران به خصوص خراسان و از جمله مشهد را هدف قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینكه در حادثه تروریستی اخیر ابتدا هدفشان مشهد بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ امنیت با وجود همه تهدیدات امن‌ترین كشوراست.
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به اینكه هر چند به لحاظ سیاسی، فرهنگی، امنیتی وضعیت خوبی داریم اما به میزانی كه جمهوری اسلامی به این لحاظ از وضعیت خوبی برخوردار است از اقتصاد خوبی برخوردار نیست، بیان كرد: چون اقتصاد بسیار مهم بوده و در كوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت در سیاست، امنیت، فرهنگ و مسائل اجتماعی اثر می‌گذارد اكنون مهم‌ترین مؤلفه امنیتی كشور موضوع اقتصاد است.
 
اقتصاد مهم‌ترین مؤلفه امنیتی
 
وی در ادامه اقتصاد را مهم‌ترین مؤلفه امنیتی دانست و اظهار كرد: باید برای تولید و اشتغال بیشتر تلاش كرد تا ضریب و نفوذ قدرت و قوت فرهنگ، سیاست، امنیت و ... ارتقاء پیدا كند.
 
حسینی با اشاره به اینكه دولت در مسائل اقتصادی به اشتغال، مبارزه با فساد و عدالت اجتماعی به‌گونه‌ای كار كرده كه موفقیت‌های خوبی كسب كرده است، بیان كرد: مردم امروزه هوشیاری سیاسی بالایی دارند و به عملكرد نگاه می‌كنند.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با اعلام اینكه در سال 84 كه آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شد دولت را با 20 میلیون 400 هزار فرصت‌ شغلی تحویل گرفت اما پس از  8 سال همان 20 میلیون و 400 هزار فرصت شغلی را بدون ایجاد حتی یكی ایجاد اشتغال تحویل داد، گفت: دولت نهم و دهم بالغ‌بر 800 میلیارد دلار درآمد داشت كه در قبل و بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده است.
 
معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پایان سال 95 فرصت شغلی به 23 میلیون رسید كه حدود دو میلیون 600 هزار فرصت شغلی ایجاد شد، اظهار كرد: به‌رغم ایجاد این تعداد فرصت شغلی اما همچنان مشكل اشتغال پابرجا است.
 
طراحی 230 پروژه بزرگ با رویكرد اقتصاد مقاومتی
 
وی در ادامه با اشاره به اینكه با شعار نمی‌شود اشتغال ایجاد كرد، افزود: اكنون 230 پروژه بزرگ در استان خراسان با رویكرد اقتصاد مقاومتی طراحی‌شده كه محقق خواهد شد.
 
حسینی با بیان اینكه هنوز دولت جدید مستقر نشده همان شعارهای هیجانی كه برعلیه دولت سر داده می‌شد را می‌دهند، گفت: این حركات با منافع ملی سازگار نیست.
 
وی با اشاره به اینكه بر اساس قانون برنامه باید سالی یك‌میلیون شغل ایجاد شود، افزود: در همان قانون آمده شغل بدون توجه به جذب سرمایه‌گذاری خارجی شغل قابلیت ایجاد را ندارد.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی بابیان اینكه برای ایجاد اشتغال باید سرمایه‌گذاری خارجی را جذب كرد، گفت: دولت یازدهم به‌سختی قرارداد توتال را منعقد كرده كه 80 میلیون دلار سرمایه وارد كشور می‌كند اما به‌جای تشكر می‌گویند منافع كشور برباد رفته است در صورتیكه اصلاً این‌گونه نیست.
 
وی در ادامه با اعلام اینكه دولت در طرح تكاپو با 320 میلیارد سرمایه‌گذاری سعی بر ایجاد زنجیره‌های تولید دارد، بیان كرد: 133.5 میلیارد تومان در قالب اعتبارات فنی و اعتباری در استان مصرف می‌شود تا شاخص‌های اقتصاد رشد كند.
 
حسینی با بیان اینكه 50 درصد این مبلغ به خدمات زیربنایی و 50 درصد به فرصت‌های شغلی اختصاص خواهد یافت، گفت:  از طریق صندوق كارآفرینی امید نزدیك به 110 میلیارد دلار به اشتغال استان اختصاص یافته است.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و  امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اینكه در سال گذشته حدود 100 هزار فرصت شغلی ایجاد شد، اما برای امسال 160 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: برای جذب این تسهیلات شهرستان‌ها باید تلاش كنند.
1396/04/21
19:33:38
5.0 / 5
6056
تگهای خبر: هدیه , كادو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی