حقایقی شنیدنی درباره شبکه های اجتماعی با 4 میلیارد کاربر

حقایقی شنیدنی درباره شبکه های اجتماعی با 4 میلیارد کاربر به گزارش کارکادو ایرنا نوشت: ویروس شایع شبکه های اجتماعی تا امروز چهار میلیارد و 200 میلیون نفر از مردم جهان را مبتلا کرده و روزانه به طور متوسط 2 ساعت و 25 دقیقه از زمان این کاربران را به خود اختصاص می دهد.


واژه ارتباطات این روزها با پدیده ای به نام شبکه های اجتماعی گره خورده است. اینستاگرام و واتساپ در دنیای ما پای ثابت همه روابط شده اند، از روابط کاری گرفته تا ارتباطات دوستانه. به ویژه در این روزها که به سبب کرونا امکان رفت و آمد با یکدیگر را نداریم، شبکه های اجتماعی مرهمی شده اند بر رنج دوری و جهل. رفع عطش اجتماعی آن هم تنها با باز کردن چند برنامه؛ یکی را چون آلبوم ورق می زنیم و از حال نزدیکان با خبر می شویم، دیگری امکان پیام دادن یا برقراری تماس تلفنی و تصویری با عزیزانمان را برایمان فراهم می آورد و سرویس بعدی اجازه می دهد افکار و احساساتمان را به اشتراک بگذاریم و از عقاید و روحیات دیگران مطلع شویم. صنعت شبکه های اجتماعی در ۱۰ سال قبل بطور مستمر رشد کرده و دائما پلت فرم های جدیدی به این چشم انداز اضافه شده اند. در ادامه تازه ترین آمار و ارقام مربوط به دنیای رنگارنگ و افسون گر شبکه های اجتماعی را با هم مرور می کنیم: شبکه های اجتماعی در جهان چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارند از چهار میلیارد و ۶۶۰ میلیون نفری که در جهان به اینترنت دسترسی دارند، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند، یعنی به عبارتی بیش از نیمی از جمعیت هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفره جهان. تعداد کاربران این پلت فرم ها از شروع سال ۲۰۲۰ تا حالا ۲۹۰ میلیون افزایش داشته که نشان میدهد شبکه های اجتماعی همچنان با سرعت درحال گسترش هستند. ۷۴ درصد از مردم آمریکای شمالی از کاربران فعال شبکه های اجتماعی هستند آمریکای شمالی بعد از اروپای شمالی که ۷۹ درصد جمعیت آن از کاربران فعال شبکه های اجتماعی هستند، یکی از بالاترین آمار کاربران این دست از ابزارهای ارتباطی را دارد. از پیشتازی آمریکا و اروپا در زمینه تعداد کاربران شبکه های اجتماعی که بگذریم، پایین ترین میزان استفاده از پیامرسان هایی چون واتساپ و سرویس هایی چون اینستاگرام، فیس بوک و توییتر مربوط به منطفه آفریقاست؛ در آفریقای میانه، آفریقای شرقی و غربی به ترتیب تنها ۸، ۱۰ و ۱۶ درصد از جمعیت بطور منظم از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند. زنان آمریکایی سردمدار استفاده از شبکه های اجتماعی در آمریکا، ۷۸ درصد از زنان و ۶۹ درصد از مردان در شبکه های اجتماعی حساب کاربری دارند. البته این نتایج آماری تنها در مورد آمریکا صدق می کند و در خیلی از دیگر کشورها خلاف این امر صادق است. بعنوان مثال در آفریقای غربی نسبت مردان به بانوانی که از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند، ۷۳ به ۴۶ است. همین طور بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی در اروپای غربی، آمریکای مرکزی، جنوب و جنوب شرق آسیا نیز اکثرا مرد هستند. کاربران اینترنت روزانه ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه وقت صرف شبکه های اجتماعی می کنند هر کاربر اینترنت به طور متوسط روزانه نزدیک به هفت ساعت از وقت خودرا به استفاده از وسایل الکترونیکش می گذراند و بر طبق آمار، حدود یک سوم از این زمان در شبکه های اجتماعی مختلف صرف می شود. گزارشات همین طور حاکی از آنست که کاربران اینترنت به طور متوسط حدود یک ساعت و ۱۲ دقیقه از روز را به بازی کردن اختصاص می دهند. آماری که از محبوبیت دو برابری شبکه های اجتماعی در مقایسه با بازی ها حکایت دارد. آمریکا بیشترین کاربر توییتر دارد کشور آمریکا با ۷۳ میلیون کاربر، بیشترین کاربر توییتر را دارد. ژاپن با ۵۵ میلیون و ۵۵۰ کاربر در جایگاه دوم است و هند با ۲۲ میلیون و ۱۰۰ کاربر با اختلاف جایگاه سوم این رده بندی را در اختیار دارد. ۹۲ درصد کل توییت های توییتر کار ۱۰ درصد کاربران است عمده محتوای توییتر توسط کاربران فعال تولید می شود. بیشتر کاربران از توییتر برای رصد اخبار و مصرف محتوا استفاده می نمایند و به ندرت توییت می زنند. تنها بخش کوچکی از کاربران فعال بطور منظم توییت پست می کنند. فیس بوک بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد فیس بوک بدون تردید محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان است. این شبکه اجتماعی که در سال ۲۰۱۴ توسط گروهی از دانشجویان راه اندازی گردید، در این سالها با بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کاربر فعال، به بزرگترین شبکه اجتماعی جهان تبدیل گشته است. البته شرکت فیس بوک به همین هم قانع نشده و همین طور مالکیت دیگر پیامرسان ها و پلت فرم های اجتماعی مهم همچون اینستاگرام، فیس بوک مسنجر و واتساپ را نیز تصاحب کرده است. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد سرویس اینستاگرام یک پلت فرم محبوب و فعال با بیش از یک میلیارد کاربر است. این شبکه اجتماعی که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی گردید، طی سالهای قبل روز به روز رشد کرده و در سال ۲۰۱۲ به دست غول رسانه ای فیسبوک خریداری شد. اینستاگرام از زمان شروع به فعالیت تا حالا محبوبیت خودرا حفظ نموده و جای پای خودرا بعنوان یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی محکم کرده است؛ این شبکه اجتماعی بعد از فیس بوک، یوتیوب و واتساپ چهارمین شبکه اجتماعی محبوب در جهان است. تیک تاک؛ ۳۱۵ میلیون دانلود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ شبکه اجتماعی چینی تیک تاک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و در بحبوحه همه گیری کرونا با استقبال گسترده کاربران در جهان روبه رو شد. بااینکه این شبکه اجتماعی از مدت ها قبل شروع به کار کرده بود قبلا در غرب چندان شناخته شده نبود. اما همزمان با تعطیلی و قرنطینه مردم جهان در جستجوی راه های جدید برای سرگرم کردن خود در خانه، این پلت فرم به اشتراک گذاری ویدئو محبوبیت جدیدی به دست آورد و در تنها سه ماه بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه از آن دانلود شد. واتساپ محبوبترین پیامرسان جهان است وقتی بحث پیامرسان ها در بین باشد، واتساپ با دو میلیارد کاربر حرف اول را می زند. کاربران در واتساپ روزانه حدود ۱۰۰ میلیارد پیام فرستاده و ۱۰۰ میلیون تماس تصویری برقرار می کنند. واتساپ همین طور به لطف راه اندازی واتساپ بیزینس به بستری مناسب برای کسب وکارها تبدیل گشته تا بتوانند با مشتریانشان تعامل برقرار کنند. واتساپ؛ سرویس دهی به بالای ۱۸۰ کشور، محبوبیت بالا در هند نرم افزار واتساپ در بیش از ۱۸۰ کشور جهان پشتیبانی می شود اما بیشترین محبوبیت آن مربوط به کشور هند است. واتساپ در هند بیش از ۲۹۰ میلیون کاربر دارد. سرعت رشد اقتصاد در هند بسیار بالاست و این حقیقت، نیاز به فرستادن فوری و مستمر پیام و برقراری تماسهای رایگان اینترنتی را در این کشور توجیه کند. یوتیوب، دومین سایت پربیننده جهان یوتیوب، بعد از گوگل، دومین سایت پربیننده جهان است. این سایت فقط در ماه ژانویه ۲۰۲۰، ۲۰ میلیارد بازدید داشت. یوتیوب همین طور بعد از گوگل و فیس بوک بیشترین آمار جست وجو را دارد. یوتیوب تریبونی اجتماعی برای اشتراک ویدئو است که از سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. افزایش ۴۶ درصدی کاربران پینترست در سال ۲۰۲۰ پینترست هم مثل دیگر شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ شاهد رشدی قابل توجه در میزان کاربرانش بود. از آن جایی که مردم به سبب قرنطینه شهرها خانه نشین شده بودند، سرگرمی ها و پروژه های جدیدی را شروع کردند، پینترست به مرجعی برای الهام گرفتن و دسترسی به اطلاعات تبدیل شد و تعداد کاربران آن نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافتند. پینترست یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر است که از ۱۱ سال پیش شروع به کار کرد. ۵۸۵۸


منبع:

1400/07/24
13:28:49
5.0 / 5
515
تگهای خبر: اینستاگرام , تصویر , دانش , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی