در سینمای آمریكا به هنرمندان ایرانی بها داده نمی گردد

در سینمای آمریكا به هنرمندان ایرانی بها داده نمی گردد به گزارش كاركادو كارگردان «آن شب» در نشست خبری این فیلم، در توضیح تولید اثر خود در آمریكا، تصریح كرد در سینمای آن كشور به هنرمندان ایرانی بها داده نمی گردد و او با این فیلم خواسته تا حضور هنرمندان ایرانی ساكن در آمریكا را پررنگ تر كند.



به گزارش كاركادو به نقل از خبر آنلاین، نشست خبری فیلم «آن شب» به كارگردانی كورش آهاری با حضور كارگردان، میلاد جرموز (نویسنده)، محمد درمنش (تهیه كننده) و صبا واحدی (جانشین طراح صحنه)، امروز (چهارشنبه پانزدهم بهمن) در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
در آغاز این نشست، كورش آهاری، كارگردان «آن شب» در پاسخ به این سؤال كه فیلم ساختن در آمریكا چه تفاوتی با ایران دارد، اظهار داشت: «من درباره فیلمسازی در ایران اطلاعات كمی دارم. بخش ساده فیلمسازی در آمریكا آن است كه احتیاج به مجوز ساخت و نمایش نیست. اما قوانین محدود دیگری مثل اندازه معین در استفاده كودك در زمان فیلمبرداری و غیره كه كار را كمی سخت می كند، وجود دارد.»
كارگردان «آن شب» افزود: «ژانر این فیلم را در آمریكا ژانر روانشناختی می نامند و ژانر ترسناك نیست. ما به جهت اینكه فیلم شكل هالیوودی پیدا كند احتیاج به یك سری ترفند داشتیم. این یك داستان جهانی است و بیننده آمریكایی با آن ارتباط برقرار كرد. امیدواریم در ایران هم مورد استقبال قرار بگیرد.»
محمد درمنش هم درباره بحث مالكیت فیلم و تولید مشترك سینمایی، توضیح داد: «اگر در آینده در سینمای ما فرصت تولید اثر با حضور تیم های گسترده و چند سرمایه گذار وجود داشته باشد فیلم ها به پختگی بیشتری می رسند و سینمای ما پیشرفت خواهد نمود. این فیلم قرار بود مخاطب جهانی داشته باشد و ما سعی كردیم به تركیب خوبی از عوامل فیلم برسیم كه بتوانیم دیدگاه هایمان را بهم نزدیك نماییم.»

او در پاسخ به این سؤال كه چرا این فیلم در آمریكا ساخته شد، اظهار داشت: «همیشه هر فیلمی می تواند در هر لوكیشن و با یك استراتژی مشخص ساخته شود. اما یكی از علل مهم ساخت آن در آمریكا به این علت بود كه دوستان ایرانی ساكن آمریكا و بازیگران بتوانند در اقصی نقاط جهان فیلم بسازند و البته محور اصلی یك اثر باشند.»
آهاری در ادامه در پاسخ به همین سوال توضیح داد: «این داستان می توانست در هر جایی باشد. اما در سینمای آمریكا به هنرمندان ایرانی بها داده نمی گردد. ما می خواستیم به این مسئله دامن بزنیم و از این فرصت استفاده نماییم تا هنرمند ایرانی ساكن در آمریكا را پررنگ تر نماییم. ما یك فیلم آمریكایی با حال و هوای ایرانی می بینیم كه می تواند شكل بین المللی داشته باشد. نسل جدید ایرانی های آمریكا دوست دارند به مردم خودشان ادای احترام كنند و البته ما می خواستیم چهره مردم ایران را در آمریكا نشان بدهیم كه زندگی خیلی لوكسی ندارند.»
در ادامه نشست، درمنش در پاسخ به چرایی غیبت شهاب حسینی در نشست فیلم اظهار داشت: «شهاب حسینی مشغول فیلمبرداری یك فیلم در خارج از كشور است؛ اما در اكران روز نوزدهم بهمن ماه حضور خواهد داشت.»
او درباره سرمایه گذاران فیلم اظهار داشت: «در آمریكا صنعت سینما مهم می باشد و سرمایه گذاران در آمریكا اصلا ایدئولوژیك نیستند و زمانی كه یك سرمایه گذار پای فیلمی می آید باید از بازگشت سود و سرمایه مطمئن باشد.»
صبا واحدی (جانشین طراح صحنه) با توضیح این مطلب كه تیم بزرگی برای طراحی صحنه فیلم كار كردند، اضافه كرد: «فیلم در سه لوكیشن خانه، استودیوم و هتل فیلمبرداری شد. تمام نمادها مثل روباه، جغد و تصویرهایی كه در راهروهای هتل دیدیم، دلیل داشتند و نشانه دوری این آدم ها از یك دیگر بود. همینطور طرح تتویی كه در فیلم می بینید را از كتابی بومیان آمریكا انتخاب كردم كه یك تقویم سنگی بود. این تتو نماد این بود كه این افراد در تمام روزها و شب های تاریخ، گیر كرده اند و شیطان روزگار خودشان هستند.»
۵۷۵۷

1398/11/15
23:11:17
5.0 / 5
4176
تگهای خبر: تصویر , سینما , طراحی , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی